BUREÅ

Nu, idag, tisdag, tycker jag att tiden är mogen för att berätta lite om helgen som var.

(eller ja, torsdag är det visst! Så det går när man är syssolös.)

Vi var i alla fall i bure och hälsade på kära morbror och respektive.
Ursprungligen så for vi dit (förutom för att träffa dom förstås) för att lämna igen en bunke, som vi senare fick veta att vi hade fått! (eller rättare sagt, jag fick den! Med lock och gummikant och alltihopa! Underbart!)

Jag körde hela vägen dit och vi stannade inte ens för att fika, det fick vi hos morbrors.
Efter fikat så gick vi på promenad till stranden och jag hittade mitt framtida hus (behövs bara lite renovering, men huset ligger bara några hundra meter ifrån morbrors och jag har kommit på att dom ska få bo hos mig, för när dom blir rastlösa så börjar dom att jobba!)

När vi kom tillbaka så cyklade hurtiga jag och morbror iväg till affären och  köpte glass.
Sen när vi kom tillbaka så åt vi en otroligt god middag tillagad av Frun i huset, på det fick vi kaffe och sedan så fick vi:


The grand tour of bure med alla sedvärdheter!
mycket fint måste jag säga!


Den k-märkta paviljongen
(Stackarna på trappen satt och fikade i godan ro,
när vi kom och började stövla omkring och ta bilder,
 massor med bilder!)



otroligt fint låg den!


 med egen brunn och allt.


Det gamla sågverket fick vi se...

otroligt fint hus, där skulle jag också kunna tänka mig att bo! (ursäkta den dåliga bilden..)
...och ett fint gammalt hus, där skulle jag också kunna tänka mig att bo.
(ursäkta den dåliga bilden)






Det här är då en Gris-sommarstuga,
tyvärr så var inte grisarna hemma när vi kom förbi...


...men så fort Morbror kallade på dom så kom dom rusandes!
Min morbror, Grisprataren!

 
 
 




När vi kom tillbaka så åt vi glassen vi köpt och hemplockade hallon.
Jag fick nåt krux på smaklökarna så vaniljglassen smakade cheesecake,
inte helt fel må jag säga


Sasha skaffade sig beundrare, men vad ska man förvänta sig?

 
Söt som socker är det lilla monstret.


Dagen avrundades med att kvinnorna for till havet...
vissa badade, vissa tog kort.










När badet var klart så var klockan mycket
så jag och mamma bestämde oss för att sova över.








Nästa dag tog vi bilarna och körde till Uttersjöbäcken och tittade till mitt skåp som fortfarande står där,
(och jag kan meddela att både Gunnar och Magnus privata jaktstuga och bagarstugan står kvar
 men bagarstugan hade dom tänkt riva om några år tror jag,
 för det var något fel i grunden eller nåt.)

 
Sedan for vi till Buröklubb och sillhällarna och kollade på
den lilla havsfrun som satt där en bra bit från havet,
jungfrugraven( -arna?)
och diverse gamla lämningar.

(Jösses så mycket blåbär det fanns!

Jag hade en bild på det, men den är mystiskt försvunnen tillsammans med några andra
 bilder som mamma la upp på sin blogg...)


Sedan skildes jag och mamma från släktingarna och började våran resa hemmåt,
med en avstickare till Uttersjöbäcken igen så mamma fick bada och jag passade på att titta på stigen som vi brukade springa på när vi var små och den var nästan igenväxt!
Finns inga barnfötter som håller den öppen längre, fast om några år igen kanske, får vi hoppas.

När det var avklarat for vi och fikade i Lövånger, väldigt gott var det och föreståndaren var glad och snäll.

Det var det ungefär, jag ska försöka sno tillbaka bilderna från mamma men vi får se hur det går.





Kommentarer
Postat av: mamma

HahahHHAHAHAHAhahhahHAhHAHAHAhhHAhHAhaha - du är min absoluta favoritskribent!!! HUR ska du klara dig att inte bo hemma hos mamma i framtiden?

2009-08-13 @ 20:21:46
Postat av: mamma igen

men de kan inte vara försvunna för en av bilderna var ju bevisligen kvar...

2009-08-13 @ 20:42:05
Postat av: Falumostern

Delikat skrivelse, må jag säga. Och delikata bilder av en delikat fotograf.

Du (och den ömma modren, också förresten) kan bli medlem på Fotosidan.se

Där kan ni lägga era braiga bilder och dessutom få kommentarer på dem. Kolla själv.

För övrigt råkade jag, just idag, kolla på norran.se.

Där finns det något som heter "läsarnas egna bilder". Döm om min förvåning (jag tappade nästan hakan) när jag plötsligt kände igen en hjäla och en lada. Sedan såg jag att det var Tjarns nya ägare på bilden. Dop av en ny Tjarnmedlem minsann!!! Några bilder fanns det vid samma tillfälle.

--- När ska du köra upp?----

2009-08-13 @ 20:52:26
Postat av: Falumostern igen

Alltså... Nog kan de väl lära barnen att springa till badplatsen genom sogen... så att inte stigen växer igen...

Någon ordning får det väl ändå vara.... :)

2009-08-13 @ 20:54:33
Postat av: Emma

Jag älskar din blogg Martina! :D

2009-08-13 @ 21:56:31
Postat av: Martina

haha! tack mamma! Jag har förhoppningsvis körkortet då så om Stampe skulle försvinna får jag väl sno en bil och köra hem! :P

Ja! Det där med bilden är mycket konstigt, men det är alla bilder från den andra dan som är borta! Men ALLA bilder från den första dan är kvar!

2009-08-14 @ 13:43:00
URL: http://vivalamartina.blogg.se/
Postat av: Martina igen

Tackar tackat kära moster!!

jag ska kolla vad det är för en sida, det låter ju intressant, kommentarer är ju alltid roligt att få! (speciellt om dom är positiva förstås...)



Jag kör upp den andra september, så då får ni hålla tummarna!

2009-08-14 @ 13:53:13
Postat av: och Martina ännu en gång...

Tack så mycket Emma vad roligt att du gör det! :D



(vilken emma är det förresten? )

2009-08-14 @ 13:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0