HALKBANAN

Idag har jag varit på halkbanan!
Väldigt roligt var det faktiskt, fast jag var riktigt nervös innan, jag trodde att jag skulle köra in i alla träd och snurra och volta omkring på hela banan (skriver man verkligen så? det blir ju banan! som i banan banan!) men det gick riktigt bra! Jag snurrade nästan inget alls! och träden såg jag inte ens!

Roliga människor var jag där med också!
En som var ganska nybliven mamma (så hon var tvungen att ta med barnet för hon ammade, men hon kunde ju inte precis ta med sig barnet i bilen, så mannen var tvungen att följa med, och ingen hundvakt hade dom hittat heller så den fick också följa! Haha!) (och dom hade volvo, och han hade två barn sen tidigare så de hade alltså: 2,5 barn, volvo, hund (en golden) och hus (som var rött såklart) svensson svensson säger jag bara!)
den andra var en 91:a från Luleå (tror jag) som bara kört i en vecka (!) hon trodde att dom skulle dräpa henne i upplevelsehallen!
Roliga och trevliga var dom båda två i alla fall! skrattade bara åt mig när jag höll på att få nervsammanbrott över min väska och den för tillfället dyrbara lasten (MASSOR MED PENGAR! att betala halkbanan med.)
Jag är som en gammal tant, gölmsk och nervig.

men jag har lärt mig att man ska inte ha bältet runt halsen!


Det började med att jag steg upp 05.06, (ibland så kan man!)
Och hundvaktandet löste sig väldigt smidig, så det var bara för mig att gå ut med hundarna och ge dom mat och ge mig iväg.
Jag kom till körskolan sist (fast jag tydligen hade gått upp först), sen hade vi en genomgång och sedan for vi mot Umeå.
Väl där så fikade vi på busstationen, och sen så följde en dag med körning, körning, körning.
Sen åt vi och for på halkbanan, och sen for vi hem.

När jag blivit avsläppt gick jag och hämtade Sasha och sen hem!

...och nu sitter jag här med magen full av soppa.
Ska njuta lite mer av att inte behöva stiga upp alltför tildigt imorgon och sen så blir det godnatt!

Kommentarer
Postat av: mamma

TACK för att du lärt dig att inte ha bältet runt halsen. Men VARFÖR skulle du ha det egentligen???



Det är klart att du kom sist som måste ta hand om hundarna först. Har man ansvar så har man.



Till sist undrar jag bara varför de hade med sig HUSET till halkbanan....

2009-08-21 @ 18:03:38
Postat av: Alex

Alltså såhär.. halkbanan är ju en himla bra plats, man kan ju hitta en partner där! (fast.. kanske lite svårt med en mamma med ett hus på släp och så.. )



För övrigt så vet jag inte om jag samtycker med östra ersboda-flytten.. kunde du inte ha sagt till mig så hade vi jobbat ut någonting med min lägenhet :P

2009-08-25 @ 00:27:23
Postat av: martina

ahhahah! ja, det kanske inte riktigt var den livspartner jag hade tänkt mig! xD



Har du kvar din lägenhet!?

Ja, det skulle ha varit toppen, östra ersboda är långt långt bort i ödemarken... men det är svårt att säga till när du aldrig svarar på mina meddelanden!! jag tror att jag har fel nummer förresten jag kom på att jag kanske hade det för några veckor sen men jag tänkte äh, om han vill veta vad jag vill så ger han mig väl rätt nummer förhoppningsvis.. xD



och det är en ny parentes! en ny! det hör inte ihop!

huset stannade i lycksele

2009-08-25 @ 16:18:24
URL: http://vivalamartian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0