HEAD ON A STICK

Igår när jag hade gått och lagt mig så låg jag och funderade på varför har vi en hals egentligen?
Det är ju väldigt osmart, att vi har huvudet på en smal pelare skild från kroppen.
Jag menar alltså, om någon hugger av en huvudet så dör man ju såklart, fastnar något i luftstrupen dör man , bryter man nacken så är chansen stor att man dör, händer det något med halsen så är det inte bra.

Så varför har man en hals?

Kroppen är ju som ett hjälpmedel som gör att vi kan leva, typ hämta mat och sånt, medan huvudet det känns ju som att det är "jag" där man tänker och lär sig saker och styr och bestämmer över resten av kroppen. Så det känns ju dumt att man skilt huvudet från kroppen med bara en smal hals som är så väldigt ömtålig.

Man brukar ju tycka att det som är bra för fortplantningen och överlevnaden är vackert, men många brukar ju tycka att en lång hals är vackert, varför gör vi det egentligen? Jag menar är det på nåt sätt bättre?




Varför har man inte hjärnan i typ magen, på det tjockaste stället, så att den inte är lika utsatt? och varför har man inte flera andningshål, så att om ett skulle bli igentäppt så har man fler? eller om man har hjärnan i magen så borde ju ögonen också vara där någonstans, så varför har man inte ett öga på ryggen! och varför har man bara två ögon?





Varför ser vi inte ut som grodor?
Om man ska hugga av en groda
huvudet så måste man ju hugga
den på mitten.
Det måste ju vara mycket bättre...
visst?

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Men vad du tänker mycket...

Om vi inte hade hals så skulle vi inte kunna vrida på huvudet, t.ex. Då skulle vi få vända på hela kroppen för att kunna titta åt sidorna. Det skulle ju bli jättejobbigt.

Fast flera ögon skulle vara bra att ha. Många. Och alla skulle ha bra syn. Tack.

Förresten, varför ska man hugga av huvudet på en groda?

:)

2009-08-22 @ 23:15:11
Postat av: mamma

men, vad har du för funderingar när du är ensam egentligen... "snart" kommer jag hem. Håll ut!

2009-08-23 @ 19:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0