MIN VECKA

NU ska jag berätta om vad jag har gjort i veckan.

Måndag:

Kom på att det var länge sen jag såg på lost, så jag satte mig och såg på lost.

Senare runt 4-5 tiden var jag ute med hundrana och upptäckte då att det var väldigt härligt ute.
Jag gick in igen men eftersom jag kände mig rastlös så bestämde jag mig för att ta tag i min träning och fara ut och springa.

Ca. 18.15 for jag ut och sprang för första gången på nästan två månader.

Jag sprang i cirka en halvtimme, jag hittade varken ork eller väg att springa längre på, så när jag kom in var jag besviken på att det gick så dåligt men det kan förklaras med att det var länge sen jag sprang och inte ens då brukade jag springa en halvtimme i streck (fast jag var ju ute minst dubbelt så lång tid i alla fall..).

Duschade.

Åt.

Cirka klockan åtta började jag att få ont i huvudet och fick en värktablett av Alexandra.

Antog att jag höll på att bli sjuk eller liknande och gick och vilade.

Cirka klockan nio: blev väldigt illamående och gick och spydde.

Och sen upprepades det ett antal gånger med allt tätnande intervaller.

Vid midnatt någon gång tittade jag mig i spegeln och upptäckte att jag var blekgul och frös fruktansvärt (jag minns att jag hade en fundering om vart allt blod hade tagit vägen, jag menar det kan ju inte bara försvinna!), tänkte på att jag ätit en vecka gammal yoghurt samma dag och fruktade matförgiftning.

Ringde mamma och var ynklig. Blev tröstad och lite lugnad. Pratade i tio minuter och var sedan tvungen att lägga på för att spy.

Upptäckte att man blir varm av att spy.

Gick och la mig och frös.

Gick upp och spydde och blev varm.

Cirka klockan fyra spydde jag för sista gången, upptäckte efter det att spydelen inte är det värsta utan att må illa biten är mycket värre. (När man får spy så mår man i alla fall bra ett tag efteråt.)

Låg och mådde illa.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Efter det började jag veckan med att vara handikappad för att jag var så hungrig att det gjorde ont att röra sig men, vågade inte äta.
Fortsatte med att vara hungrig, men inte kunna äta.
Det medans jag hade den värsta huvudvärk som jag minns.

Sen gick det bra att äta igen men jag hade fortfarande huvudvärken kvar. Konstigt nog så har jag kommit på att jag instinktivt reagerar på huvudvärk genom att huka mig. Och då är det inte bara huka sig som i att ducka som om man försöte akta sig för smärtan, nej jag går hukad hela tiden. Konstigt.

Sen försvann huvudvärken också och nu är allt tipp topp.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Idag har jag varit på kusinfrukost med Magnus, Gunnar, Johan och Helena. Mycket trevligt! Nybakade bröd och konstig gröt och allting! Stellan och Sasha fick också följa med. 
Fast Stellan klöste Sasha i ögat tror vi, men hon verkar inte lida av det så mycket så det är nog inget fel och hon får skylla sig själv om hon ska vara på honom hela tiden, fast sen när jag och Helena gick hem till Helena för att lämna Stellan och Sasha så att vi skulle kunna gå ner på stan så fick hon smaka på sin egen medicin, för då blev helt plötsligt Stellan väldigt närgången och började attackera Sasha.
Tydligen var det inte riktigt så närgången hon ville vara och det var hon som fick ta till flykten.
Vi bestämde oss för att stänga in Sasha så att de inte skulle äta upp varandra.
Sen gick vi ner på stan och jag handlade mig ett måttband och och plugg för Helenas pengar (eftersom jag lämnat mina hemma) sen handlade jag ett par skor för Emma(som vi träffade nere på stan)s pengar.

Sen var nästan allt stängt så vi gick till Indiskan och kollade runt dom har en otroligt fin serie (eller kampanj eller vad man nu ska säga) som heter Remake and Recycle.
Dom har alltså tagit gamla burkar och överblivet tygspill mm och gjort kuddar och vaser och burkar osv av det!

Skål av gamla burkar.

Kudde av klädspill
.


Takkrona av jagvetintevad.



Lykta av gamla burkar.

Det fanns även tidningskorgar som var flätade av gamla tidningar!
Jag skulle gärna ha köpt alltihop, men har man lite pengar så har man...
Jaja, Helena köpte en fin kaffeburk i alla fall.

Kommentarer
Postat av: mamma

:D Jag vet ingen som kan skriva så roligt om så tråkiga saker. Puss & Kram.



ps, nu har jag skrivit önskelista på min blogg också

2009-11-23 @ 19:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0