VACCINERA?

Jag börjar faktiskt överväga att vaccinera mig mot svininfluensan... bara för att vara på den säkra sidan.
Nu i förkylningstider känns sjukdomarna är lite mer närvarande och det skulle ju faktiskt kunna hända att man blir smittad.

Jag tror faktiskt att jag föredrar att ta en spruta och få bieffekter framför att insjukna i en sjukdom som, om jag har otur faktiskt kanske möjligen skulle kunna, ta död på mig.
Även om risken är väldigt liten.


Faktiskt.





Men å andra sidan... Usch vad onödigt! Jag har inte så svagt imunförsvar och jag är ju ung och frisk, så jag BORDE ju överleva!

...men man vet ju aldrig om olyckan är framme och att dö känns också ganska onödigt.


Jag står lite i valet och kvalet här.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Jaa, du vad man har varit i valet och kvalet...

Ena stunden helt bergsäker på att inte vaccinera sig, nästa stund var der vaccination som gällde...

Ett velande utan dess like.

Till sist blev det vaccination! när stora vaccinations"driven" gick på avdelningen. Vi var ju de första som fick ta sprutan.

Jag måste säga att det nu känns som det var ett rätt beslut.

Jag tycker att du ska vaccinera dig.

2009-11-08 @ 11:12:13
Postat av: mamma

Du bestämmer helt och hållet själv. Själv har jag bestämt mig för att inte ta sprutan, men så är jag ju inte så ung och oförstörd som du heller. Jag antar att jag har haft det mesta som finns redan och har jag inte det så får jag väl det nu. Men det är bra om du tar för då kan du komma hem och sköta om mig ifall jag blir liggande :)

2009-11-08 @ 14:45:45
Postat av: åsa

Jag har hört att vi unga tillhör en av riskgrupperna just för att vi är unga, vi har inte varit md om så många influenser och sjukdommar så vi har inte lika tåliga kroppar

eller nått O.o

man vet inte vad man ska tro på

2009-11-08 @ 20:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0