AND THE BEAT GOES ON AND ON AND ON AND ON AND ON

Nu börjar livet igen!
Eller det är på väg att bli som vanligt iallafall, jag sitter ju faktiskt fortfarande uppe vid datorn, precis som jag brukar.

Imorgon så ska jag förhoppningsvis ringa på platssannonser, om inte mina nerver bestämmer sig för att de behöver nån dag till att stärka sig på...

Det är bra om jag ringer så fort som möjligt och får det bortgjort, jag vet jag vet! Och väntar man för länge så verkar man väl inte lika intresserad heller antar jag... Men jag hatar att ringa samtal, speciellt när de är viktiga och speciellt när de är viktiga och man måste göra ett bra intryck!
Prata är ju inte riktigt min starka sida, då jag bara sluddrat och mummlar och jag stavar tom tel när jag pratar! Haahahaaaaaaaaaaaah!

Men ringa till kvartersvärden ska jag göra! Och gå och hämta tapetprover om jag kan!

Sen har ett nytt orosmoln börjat att skymta vid horisonten eller skymta och skymta, det var mer som: Åh nej! justja! och i nästa sekund så bara vräkte det ner och åskade och blixtarade för fullt!
Det är nämligen så att jag måste till arbetsförmedlingen! Blä! Jag har aldrig varit där förut (i Umeå, men jag tror att jag ska klara av att hitta dit iallafall) och har ingen aning om var man går in osv osv. att göra bort sig tar jag med i beräkningen så slipper jag bli besviken iallafall.

Åhhhhh typiskt!!


Ge mig ett jobb nu bara!


Och jag har fortfarande inte satt upp hyllan! Inte bra! Mitt rum är alltså fortfarande belamrat med lådor och allseles ofärdigt...



Men nu till det positiva: jag har pratat med Åsa idag! och tydligen så ska hon till Lycksele nästa vecka när jag också är där!
Hurra! Då blir det slumberparty för hela slanten!

Åh, vad roligt det ska bli att träffa henne igen!


Och jag har köpt skor i helgen! Hela tre par!
Ett finpar med höga klackar och ett till finpar med höga klackar fast med foder! Så jag kan använda dom fast det är kallt och ruskigt ute! Bra bra!
Och det tredje paret är ett par Uggs. Hahahhaha! Jajamensan! Så otroligt fula! Men alldeles alldeles underbara! Mjuka och varma och när man har på sig dom så känns det som om man går omkring med tofflor, underbart!
Fast jag har märkt en brist i paradiset, jag tror nämligen att jag tog en storlek för stor, så jag tror (eller vet) att jag kommer få skavsår av dom. Jag har fortfarande en förhoppning om att jag bara måste gå in dom men vi får väl se om det...


Jag har köpt en kappa på myrorna också (sådan mor, sådan dotter) fin och grön i polyester (hahah! nja, jag vet faktiskt inte riktigt vad den är gjord av..) men än så länge så verkar den tillräckligt varm.
Fin tycker jag att den är än så länge, men jag har börjat fundera på förändringar: kanske korta av den? Kanske sy på muddar?
Ja, vi får se vad jag orkar och hinner...


Nu sova, godnatt.

Kommentarer
Postat av: big

Uggs är ju underbara:) Men mina förra par var jättehala på vintern. Kan d inte byta om de är för stora då?

2009-10-19 @ 14:46:25
Postat av: åsa

slumberparty! :D yay!



Det ska bli über roligt att träffa dig igen med! ^_^



KRAM!

2009-10-19 @ 18:20:42
Postat av: mamman

Ta det inte så allvarligt. Det är bara människor som du ska prata med och på Arbetsförmedlingen är de väldigt vana vid bortkomna ungdomar som soker jobb. Om de inte är det så har de inte jobbat länge.

2009-10-19 @ 20:04:56
Postat av: Anna-Lena

Det lööööser sig.

Alla är alltid nybörjare någon gång. Många gånger också.Så det så.

Hur ska man veta hur man ska göra, eller säga, eller bete sig när man inte har varit i just den situationen förr.

Sedan är det ju "tur" att du är en sådan som kan ändra och fixa till dina kläder. Så´n skulle jag också vilja vara.

2009-10-19 @ 20:19:03
Postat av: Per

Hej Martina!!! ^^

Nu har jag också en blogg, så passa dig! :P



hihi ^^

2009-10-19 @ 23:31:43
URL: http://myvisualangle.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0