UMEÅBO

Så där ja, då var jag umeåbo nu då!
Jag undrar när jag hade tänkt förstå det egentligen och jag undrar vad Sasha tänker.
Jag hoppas att hon trivs, men lite tråkigt tror jag nog allt att hon har det, jag är ju tråkig och bara stökar i lägenheten hela dagarna (eller dagen som det är hittills..)

Det finns iallafall massor med cykelstigar att promenera på!
Fast i morse så tänkte jag att jag skulle ta en lite längre promenad med henne, men när jag hade gått klart så hade jag bara varit ute i 25 minuter! Och när jag är (var) ute med hundarna hemma (i lycksele) och går (gick) den liiite längre rundan än den vanliga rundan så tar (tog) det en halvtimme!
Men det är väl så det är när jag inte har gått stigarna förut, att de känns längre än de är alltså.

Idag så ska jag fortsätta stöka, men jag har ingen aning om vad jag ska göra av mina fyra kartonger med böcker och kläder! För jag har bara en garderob (och då är det en sån som man ska hänga kläderna i, alltså den har inga hyllor), en halv stång i klädkammaren, en garderob för ytterkläder (och min byrå och skåpet från morfars, men dom är fulla i andra grejer...) och jag har inte någon hylla än, och den jag tog med mig måste jag ha en borrmaskin om jag ska kunna sätta upp!


Och inte kan jag bada heller, eller kan kan jag ju men jag vill inte!
För kvartersvärden skulle komma förbi idag och lämna duschstång mm, och jag vill inte ligga i badet när han kommer hit!
Senare kanske jag ska försöka leta mig hem till kusinvitamin, man inte innan tre för då kommer min cykel hem, om jag inte kommer på att jag kan gå förstås men det är jag tveksam att jag kommer att göra.

Igår stökade jag runt i lägenheten hela dan som sagt (och jag har tappat bort en skruv till mitt skrivbord! Så inte kan jag ställa det på plats heller! För det kan inte stå på tre ben! och sängen känns som att den ska ramla ihop, den är väldigt ostadig! Så jag måste köpa skruvar till den också. Men skåpet från morfars älskar jag! Det är så fint! Det är verkligen en "riktig" möbel! Och jag hittade ett "hemligt" fack i den (eller hittade och hittade, det var ganska synligt) och i det låg det bland annat en instruktionsbok om lampor från 60-talet! HAhah! Och min mamma är en utmärkt simmare ska ni veta!) sen när Alexandra kom hem gick vi och handlade på konsum sen så lagade vi våfflor och såg på tv, sen gjorde vi kladdkaka (eller Alexandra gjorde kladdkaka, jag diskade och diskade och diskade) och såg på The Proposal, den var ganska bra faktiskt, väldigt förutsebar men bra.

I veckan så har vi en uppgift att göra ett porträtt och jag har fortfarande inte kommit på vad jag ska göra! Jag har några idéer som jag kan börja skissa på, men det är såå mycket annat som är SÅ MYCKET roligare än att måla nu, och jag tror dessutom inte att jag skulle kunna varva ner tillräckligt mycket för att kunna gör det heller... Fast jag kunde ju förmå mig att sätta mig ner och skriva det här så vem vet!

  


Vad tror ni?




Jag känner att min svenska inte riktigt är på topp just nu! Och jag använder visst utropstecken överallt, så ursäkta för det!


Jag måste ta mig ner till centrum och beställa ett nytt visa kort, för tydligen så gick mitt sönder på något mystiskt vis och jag måste hitta åt arbetsförmedlingen också snarast!

Nä nu tycker jag att kvartersvärden kan komma så att jag kan gå och bada sen.


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Proposal... låter som ett laxermedel.

2009-10-06 @ 17:37:14
Postat av: big

Hejhej, jag tycker du ska måla bilden i mitten! kram /din bästa kusin

2009-10-07 @ 10:03:47
Postat av: mamma

1) Hur kan du veta att jag var en bra simmare?

2) Jag tycker du ska måla ett porträtt av mig!

3) Du får ett antal kartonger här också när jag packat ner det som var kvar i ditt rum...

2009-10-07 @ 21:28:11
Postat av: martina

1. jsg hittade bland grejerna i det hemliga facket ett diplom dör det stod att du var en utmärkt simmare!

2, haha jag kanske det :)

3. åh, vad bra! tack så mycket! :D

2009-10-07 @ 23:16:46
URL: http://vivalamartian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0