1/10

Idag har jag packat alla fyra kartonger och allt som rymdes var bara mina vhs filmer, mina cd skivor (och tillsammans tog de bara upp ett hörn av en kartong!) och resten upptogs av mina kläder och böcker! När jag landat i Umeå så (hoppas jag iallafall!) kommer jag att köra ett klädlass till Myrorna. Om jag inte kommer på att jag ska sy om dom förstås och i så fall så kan de hamna vars som helst! Fast troligast: längst in i min garderob...
Jag hoppas hoppas hoppas att jag kan packa mer imorgon!

Iallafall! Så råder det kartong brist här nu.... tomma kartonger brist!


Snart bor jag där! Åh, vad konstigt det känns!


Jag såg förresten på Grey's Anotomy ikväll och jag måste medge att tåren inte var långt borta när George dog!
Och då har jag inte sett på Grey's på säkert ett år!
Fast jag missade början (för vissa skulle se på när gammla svenska idrottare simmade runt i en pool) så jag missade när Izzy (är det så hon heter?) blev stabil igen. Fast säsongsavslutningen var ändå värre! Jag tror att jag satt och grät då,
om bara alla program kunde vara som säsongsavslutningarna!



Idag har jag också gjort en massa skolarbete! När jag fick slut på kartonger så tänkte jag att jag kan ju göra skolarbetet nu så har jag mer tid till att packa sen.
Så jag satte mig ner och ritade och nu har jag gjort två av tre uppgifter tills på fredag. Inte illa!
Först så ritade jag nio bilder, utan att titta på papperet (otoligt fina blev dom! hahah!) och sen nu på (eller ännu mera på.. kanske jag borde skriva) kvällen så har jag gjort två kolporträtt och bara använt bredsidan på kolet. Det var klurigt men jag tror att jag fick till det ganska bra!
Nu återstår bara att vänta och se vad jag får för respons på bilderna.
Jag hoppas att läraren inte kommer på att hennes bedömning om att jag var duktig på att teckna volym och bildrum är helt felaktig!
Jag är så väldigt peppad på att rita nu för läraren skrev ungefär så här i en kommentar:" ...men det händer att den strävsamma lite dåligare eleven jobbar om den lata och duktiga, lite som i sagan Haren och sköldpaddan och det är alltid lika roligt att se!"

Jag ska då banne mig inte bli någon hare!

Fast jag gillar inte riktigt tanken på att jag tar åt mig när hon skriver "den duktigare"... för stolthet går före fall, eller hur man nu säger..


Åhhhh! Sasha ligger och drömmer med öppna ögon! hahah!


Nä, nu ska jag se om det fortfarande går något roligt på tv och så ska jag äta upp det som är kvar av den underbara kladdkakan som bästa kusin gjorde.   Mumsfilibaba

Kommentarer
Postat av: bästa mamman...

...stapplade upp ur sjuksängen och begav sig ut för att köpa fler kartonger. Köpte den allra sista och redan hopvikta på D-store

2009-10-02 @ 20:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0