MOBIL

Är inte livet underbart?

Som jag skrev för ett tag sen så har jag tappat bort min mobil, igår blev abstinensen för stor och jag gick och köpte en ny telefon.
Men idag när posten kom så fanns där ett brev från polisen att dom hittat min mobil.
- Jaha! Har jag köpt en ny telefon helt i onödan nu då! Tänkte jag och traskade iväg till polisstationen.
Och så klart började det att regna när jag gått typ 20 meter.

Nej, inte så underbart kanske!
Plus att jag håller på att bli sjuk! (Smitta från Umeå misstänker jag och att gå ute i regnet kan aldrig vara bra.)

När jag kom till polisstationen, så sa jag att jag skulle hämta min mobil och kvinnan bakom disken svarade: Jaha, det var den där trasiga saken...
Min mobil var ju inte den helaste, så jag reflekterade inte så mycket över det, men sen när hon tog fram den så visades det sig att den var väldigt mycket mera sönder än sist jag såg den, och tur var väl det.
Nu slipper jag oroa mig för att gå och lämna tillbaka den nya iallafall, fast jag kommer att sakna den gamla, jag har ju ändå haft den i cirka fem år... Ja så det kan gå.

(när jag gick hem så regnade det förresten ännu mer...)

Kommentarer
Postat av: mamma

Men var hittades den då? Hade den blivit överkörd kanske? Hoppas att du inte blir jättesjuk nu när jaginte kan vara hemma och "sköta om" dig...

2009-09-22 @ 14:49:38
Postat av: big

det är ju lugnt, jag är ju här irene:) Jag är förresten skyldig martina lite omhändertagande eftersom hon stod ut med mitt gråtande:)

2009-09-22 @ 15:15:46
Postat av: irene

puss & Kram :)

2009-09-22 @ 18:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0