HEMMA

Då var man hemma ifrån Umeå igen (jag längtar tills jag kan säga: då var jag hemma i Umeå igen...)

Klockan sju imorse vaknade jag till "tsukurimashou" från Azumanga Daioh, väldigt speciel sång...

Typ klockan tolv packade vi ihop gick vi till centrum och köpte färg (hallelulja! jag hittade alla färger som jag behövde! Jag var tvungen att ta hjälp av ett affärsbiträde för att kunna lista ut vad det var jag skulle ha, men tillslut så lyckades jag!) sen gick vi till Subway och köpte (ja, gissa vad!) mackor! Och jag upptäckte att skagenröra på subway faktiskt är ganska gott! kanske jag håller på att ta mig ur min skagen svacka.
Sen visste vi inte riktigt vad vi skulle göra, eftersom vi inte skulle träffa Bea och Alexandra på universitetet förrän klockan tre.
Så vi gick till teknikmagasinet och jag inpulsköpte CyberClean! (min dator är som ny!)
Det blev en nostalgitripp eftersom den är precis som slimet som jag brukade köpa när jag var liten.

Efter det gick vi på Mique och Lagerhaus och jag vet precis vad jag ska köpa när jag får löjigt mycket pengar, nämligen allt!
Sen gick vi till Åhlens och jag köpte nya solglasögon, det känns bra! Det är faktiskt väldigt praktiskt att ha.
Klockan hade då blivit nog för att börja röra sig mot universitetet och underbarnet hittade dit på en gång! Sen strövade vi omkring på universitetsområdet ett tag (och jag köpte godis och glass + det känns verkligen som att man passar in där, vi skulle ha kunnat vara vilka studenter som helst, känns bra!) och sen gick vi och satte oss och väntade på studenterna utanför lektionssalen.
När de var klara med matten så gick vi in till stan igen (eftersom vi redan gett oss själva den guidade turen runt området som vi blivit lovade) och i brist på bättre saker att göra så gick vi och köpte glass! Tre kulor (igen) med hallonsorbe, choklad och mintchoklad! Fantastiskt vad gott det är! Det är det dåliga med hösten, det börjar bli brist på kulglass! Undrar om det överhuvudtaget fortfarande finns någonstans i Lycksele ...


Sedan hade klockan rusat och det var dags att med ilfart bege sig hem (till Lycksele), jag körde hela vägen hem (och i Umeå i rusnigstrafik)! På motorvägarna susade jag förbi alla andra bilarna och jag hamnade bara i en enda bilkö!
Inte illa tycker då jag! Och jag fick kommentaren: Det känns inte alls som att du just har tagit körkortet!


Jag har körkort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0