HÅRMODELL

Nu är jag tillbaka i Lycksele igen. 
I helgen skvallrade Tina nämligen om att hon skulle vara hårmodell åt Tannbergsskolans frisör treor och jag med min vackra utväxt anmälde mig genast som frivillig och tydligen så hade de plats för mig!

Liiite konstigt tycker jag att det är att de bestämmer modellerna först och kollar hårkvalité och sånt sen...
Liksom hur vet de att jag ens har något hår överhuvudtaget?
Men jag är glad! Gratis frisyr! Färgning och klippning, gratis!
Och mitt hår kan ju knappast bli värre än vad det är nu.

Det enda jag behöver göra är att visa upp mig och min frisyr under några minuter inför en fullsatt gympasal.
Oj, jag kommer att vara så fruktansvärt nervös!
Men hur många Lyckselebor känner jag nuförtiden? Och hur många är det som kommer att träffa mig igen?
Ja, Tina förstås, men hon ska ju göra bort sig lika mycket.

Kommentarer
Postat av: Mariami

Åh vad kul att vara hårmodell! Skulle jag också behöva, mitt hår ser ut som jag vet inte vad... Jag var hårmodellen när jag gick i mellanstadiet, fick någon permanent. Då frågade min otroligt pedagogiska fröken om någon skrämt mig... Ja hon var ju opedagogisk på många olika sätt, men det behöver jag ju inte ta upp här. Jag tror du kommer bli jättefin i håret kusinvitamin!

2010-04-19 @ 18:20:32
URL: http://mariami.blogg.se/
Postat av: anna-lena

Grattis. Det blir nog bra det där.

Min frisör har flyttat till Sundsvall... så nu åker jag dit på lördag och klipper mig....

2010-04-19 @ 19:05:07
Postat av: åzzie

Åhå! Vad roligt! :D

Kommer gå skitbra i gympasalen för dig tror jag^^

Inte precis sannoligt att händelsen kommer att hemsöka dig om femtio år :P

Lycka till, min vän^^

Kram

2010-04-19 @ 19:36:11
URL: http://ozziepozzie.blogg.se/
Postat av: mamma

Och inte behövde de en "mogen" modell heller... snyft

...fast Tina sa faktiskt "äldre" modell när hon frågade kompisarna i mobilen..) Kanske lika bra att jag inte behövde erkänna inför hela Lse att jag är äldre.

2010-04-19 @ 20:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0