GULDIGASTE GULD

När jag var i lycksele så köpte jag en guldfärg som jag nu har invigit!
Den verkar ganska bra faktiskt, jag måste erkänna att jag inte hade så stora förväntningar på den eftersom jag köpte den på dollarstore för 20 kronor.
Men den heter Duga och det verkar den leva upp till.

Jag håller just nu på att undersöka viilka material den fäster på och jag kan meddela att den varkar inte fästa på plast, men på canvas och trä sitter den som berget (den sitter om man klöser lite på den iallafall).

Nej jag måste ta tag i mig själv och städa!
Jag har redan städat liiiite i köket, vi har nämligen en konstig lukt där.
Surt och äckligt, som om någon har ställt ett mjölkpaket under diskhon och låtit den stå där och surna... men jag hittade inget när jag klättrade in och letade, bara en plastpåse, lite ris och en gammal ölburk (jag undrar hur länge den har legat där, säkert flera ÅÅÅR!) men jag torkade rent så gott jag kunde så jag hoppas att det hjälpte lite iallafall.

Imorgon får vi nämligen gäster från Alexandras klass som ska äta Sushi och plugga kemi (eller nåt annat roligt som jag knappt kan stava till) så det är ju trevligt om lägenheten ser någolunda okej ut.

Hehe, fast det är ju förstås mitt rum som ser värst ut så det är väl kanske det jag ska koncentrera mig på, för idag har jag dragit slutsatsen att det är mycket lättare att skapa om man inte måste göra det på en hög med kläder eller om man måste hålla i tavlan för det finns ingenstans att lägga ner den.


Ja, nu ska jag dricka upp mitt kalla kaffe och göra lite nytta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0