14/1-10

Det är så lätt att börja att städa, man står och diskar och efteråt så torkar man ju såklart av diskbänken och känner man sig lite extra duktig så torkar man av spisen också, och känner man sig ännu lite EXTRA duktig så torkar man av reglagen också (alltså det man bestämmer värmen med, jag vet inte vad det kallas) och då upptäcker man en fläck skåpsdörren och då måste man kolla om det är några fläckar på insidan också och sen måste man torka av alla andra skåp med och lådorna också förstås, och sen när man torkat av skafferiet så fortsätter man med kyl och frys och då står man helt plötsligt där och städar ur grönsakslådorna.
Och imorse så torkade jag en del av köksgolvet också eftersom nån bestämt sig för att kissa där (jag misstänker Julius...)
Och han har fortfarande inte fattat att han inte har någon sexdrift längre för han håller fortfarande på att trakassera Sasha, men inte lika intensivt inbillar jag mig.

Och ni skulle bara veta hur mycket de här hundarna bajsar! Säkert fem gånger per promenad! Jag har nästan aldrig tillräckligt med bajspåsar med mig, så nu har jag börjat bära omkring på säkert sju åtta stycken (till tre hundar), dags att se över fodret kanske?

Och när man ska gå ut med dom står Sasha och stirrar förskräckt ut genom ytterdörren och man måste kickstarta henne med en litt puff för att hon ska börja gå, sen skiter hon till och med innan vi hunnit in i "skogen" och blir väldigt ivrig när jag vänder och går tillbaka mot huset, det är min hund det.

Och jag har lagat en omelett som såg alldeles delikat ut i stekpannan men tråkig och äcklig ut på tallriken, men den smakar väl okej... Ja, men nu ska jag nog ta och äta den också... och se på 10000 bc, och få ångest för att jag inte bor i en rishydda och jagar vilda djur, som det var tänkt.

Oj, vad jag känner mig alldeles utomordentligt tråkig idag, och förreten så hittade jag pappas "dödsmapp" idag när jag grävde igenom mammas viktiga papper (hihi) på jakt efter mitt försäkringsbrev (hittade det inte!) och satt och grät i säkert en halvtimme och läste igenom hela mappen! Alla tråkiga advokatbrev och broschyrer (jag hoppade bara över fonus, elva sidor långa, bekravnings blaha och nån liten bok om självhjälp när en anhörig dött)! Rubbet!
Det kändes som att jag fick det och jag gjorde inga himlavändande upptäckter heller för den delen.

Nä, nu ska jag se film, och äta.. lunch?

Nämen ja just det, jag har läst en blogg idag! Och jag fick massa lust att rita!
Tyvärr så har jag ingen aning om vad bloggen hette och kommer troligtvis aldrig att hitta dit igen (som vanligt)
Men jag tror att jag kommit på mitt motiv också! Pappa på åkern, inspirerat av dödsmappen!
Inget ont som inte har något gott med sig!

Och om ni har tråkigt och tid över så kan ni ju tillbringa den med att räkna alla "och" och "också" i den här texten, jag tror att ni skulle få ihop ett par stycken.

Nä, film var det ja.

Och nu så är det -26 ute, så det är ingen risk att se mig springa omkring naken utomhus, ganska lite risk att se mig ute överhuvudtaget förresten  (förutom med hundarna då SÅKLART!)

Kommentarer
Postat av: mamma

Självklart att du har full tillgång till allt i lägenheten. De allra hemligaste har jag på VÄLDIGT gömt ställe. Puss & kram

2010-01-15 @ 16:12:43
Postat av: martina

hahah! tror du ja! Så om jag hittar dina gamla dagböcker så ska jag läsa dom den här gången! :D

2010-01-15 @ 17:19:16
URL: http://vivalamartian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0