27/1-10

Idag har jag kommit fram till slutsatsen att jag ska göra en tavla med motivet "pappa på åkern" imorgon, hur tråkigt och oinspirerande det än är så tycker mina lärare visst att det var ett väldigt bra ämne.
Så imorgon blir det en tavla förhoppningsvis.

Sen så har jag också tänkt jobba med "Turkiet", mitt andra tema, parallellt med det eftersom det var ett mycket roligare tema!

Men det är ju bra med utmaningar....


Här är en bild som inte kommer att vara klar förrän på torsdag.
Det är en uppgift där vi ska ta en känsla från barndomen och improvisera en bild, gå på intuition och helst inte använda realistiska/konkreta föremål (det var så jag uppfattade uppgiften iallafall) och jobba på den endast två timmar per dag och än så länge har jag jobbat med den fyra timmer, så vi får se hur den kommer att se ut när den är klar.

Min känsla är förresten oro.

Kommentarer
Postat av: åzzie

Jag älskar de träd/berg liknande sakerna längst ner i vänstra hörnet :D De var skithäftiga! Lycka till! :)



Kram

2010-01-27 @ 12:03:24
URL: http://ozziepozzie.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Alltså.. det är ju rena psykoanalysen... Jag vill också rita något sådant, och sedan få någon som tolkar bilden.

För övrigt tycker jag att din bild verkligen förmedlar oro. Bra jobbat.

2010-01-27 @ 20:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0