18/1-10

Nu har jag suttit nån timme och försökt lista ut hur man ska fylla i det dumma lilla återköpsbrevet som jag har fått.
I slutändan så lyckades jag bara fylla i första sidan, för jag har verkligen ingen aning om vad jag ska skriva (eller om jag ska skriva något) på den andra sidan, men efter att ha suttit och bläddrat i ekonomipärmarna och pratat med mamma ett antal gånger och sprungit omkring och letat efter en sångmapp (som visade sig vara en en sång SPIRALPÄRM) så känns det lite klarare iallafall och efter jag ringt till bankenskundtjänst imorgon så ska jag, i bästa fall, kunna gå och posta det!
Jag håller alla tummar jag någonsin kommer att få!

Jo, jag har alltså varit och hämtat ner ekonomipärmarna (som var på vinden) idag vilket betyder att jag har varit uppe på vinden!
Det är då lika spännande varje gång och det är så mycket minnen!
Hela familjehistorien på 20 kvadrat! (typ...)
Det är spännade bara att vara där uppe, jag älskar nämligen att vara på vindar och i källare, alla små vrår som man aldrig är på i vanliga fall, som är fullproppade med damm och spindelväv, och allt som man hittar blir så mycket mer när man hittar dom där än om man skulle ha hittat dom i vardagsrummet.
När jag gick upp dit så kände jag mig som en äventyrare eller actionhjälte och jag skulle gärna ha varit där ett tag och letat igenom lite kartonger, om inte det varit så kallt där uppe och hundarna inte hade kommit på att de ville gå ut när jag klädde på mig.

Så det var bara att gå ner igen och ta på mig kappan och förvandlas från en actionhjälte till en skruttig gammal tant.
Och hör och häpna Julius sket inte en ända gång! Ingen av dom! Jo kanske Ada, men hon var så långt borta och jag orkade inte gå och kolla.
Men det är inte så konstigt att Julius inte sket, med tanke på att han inte bara sket en gång, inte två gånger, inte ens TRE gånger! Nej han sket hela FYRA GÅNGER imorse! Det måste ju vara personbästa!
Och inte kunde jag gå och slänga bajspåsarna direkt heller för det var skogsarbetare som stog och blockerade latrintunnan, så tillslut gick jag omkring och bar på sex bajspåsar (Julius lyckades skita samtidigt som Sasha en gång).

Hahah! men det var inte som en gång när alla satte sig och sket samtidigt och sen när de var klara med den omgången satte sig Ada och sket en gång till! Hahaha!
Dom sket typ sex gånger på tio meter! Och att alla bestämde sig samtidigt för att skita, jag kunde inget annat än att skratta åt dom (och plocka upp bajset såklart)!
Ojojoj! Det är något som inte står alldeles rätt till är jag rädd!

Ja, det var dagens bajsrapport, jag förstår att alla är väldigt nyfikna på hundarnas bajsvanor.

Nu ska jag se på lite mer anime (när man får tid att ägna åt bara sig själv så här, så lär man känna sig själv så bra och kommer ihåg vad det är som är viktigt för en själv, och det är att se klart Bleach och börja nöta Naruto igen och äta massor med mat).
Och så hade jag tänkt ge mig på att försöka måla naglarna fint och skissa lite på målningen men vi får se om det får vänta tills imorgon, klockan börjar bli rätt så mycket...

Jag höll förresten på att städa ugnen idag men jag kommer inte ihåg att jag har sett såpa någonstans så det fick vara (så typiskt va, mamma?).


En till bild från min tid på Estet (ursäkta om kortet är lite sudigt), fast jag gjorde den hemma inte på skolan och jag minns inte riktigt vad jag hade för färg, men det måste ha varit vattenlölslig olja för jag tror inte att jag hade någon vanlig olja... (och förresten ljuger dom bara när de säger att den var vattenlöslig! Det gick inte alls att tvätta bort med vatten, inte om man inte förökte riktigt mycket iallfall...).
Den var en av de målningar som de flesta hade som favorit eller hade flest positiva reaktioner (eller hur man nu ska skriva)

Ja, just ja, målningen som jag hade ute på tradera fick jag inte såld, men jag fick ett bud på 100 kronor iallafall! Inte illa alls! (... bara inte riktigt tillräckligt bra...)

Kommentarer
Postat av: mamma

Så nu har jag fått dagens andra skratt och delat det med de övriga som står vid datorena :D

(...det första skrattet var efter nattens dröm. Kungen och jag gick runt i Umeå och småpussades...)

2010-01-19 @ 12:58:34
Postat av: mamma IGEN

Du, den här bilden blir bara bättre och bättre ju mera man tittar på den.

2010-01-19 @ 12:59:45
Postat av: mamsen igen

Jag har visat upp och skrytit över dig och dina verk. Den som var ute på Tradera har blivit mycket uppskattad!

2010-01-19 @ 14:31:55
Postat av: Anna-Lena

SKITbra bild, får man väl säga efter edt här blogginlägget.

:D

2010-01-19 @ 18:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0