PULKA ÅKNING

Igår var jag ute och åkte pulka (och skrana).
Och jag måste bara uppmana alla vid sitt sinnes fulla bruk att aldrig! Aldrig någonsin! försöka bestiga en brant slalombacke med uggs!
Inte det lättaste måste jag säga! Jag fick krypa upp för backen, andades eld (grov överdrift) och dog.
Och sen när man for ner sprutade det så mycket snö att man inte såg någonting alls (och tänka sig att jag skrattade åt Wim när han hade slalomglasögon med sig, där fick jag allt!), men tydligen gick det väldigt fort och jag höll på att krascha in i ett hus (jag har då ingen aning, jag var fullt upptagen med att spotta ut snöbollar) men jag hörde hur nån skrek att jag skulle kasta mig av, så ingen skada skedd.

Sen gick vi och åkte i en väldigt mycket mer lätt tillgänglig rushbana, som tyvärr gick väldigt långsamt, ingen snörök där inte.

Efter pulkaåkningen for vi hem till Mathias och såg på skräck Pinoccio och fanboys, sådär, men oj vad äcklig man kan känna sig efter några glas coca-cola, men jag har tvångstankar att jag måste äta eller dricka något om jag ser på film, så inte fanns det något att göra något åt det heller.

Ikväll ska jag till Jossa och göra något som kräver oömma kläder, gräva snöborgar och hänga upp ett tjurhuvud på en vägg. Kul kul!


Ja, tänk om kläderna var gjorda av blommor. :S

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Tack för att du skriver blogg. Jag har rloigt varje gång. Nästan.

2010-01-04 @ 18:03:32
Postat av: mamma

jaha! Du hörde tydligen inte att det sista jag sa var att du skulle akta dig för att krocka med ett träd... :(

fast ok, du krockade inte och inte var det heller nästan mot ett träd...

2010-01-04 @ 20:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0