SOMMAR OCH SOL

.. hade jag tänkt att det skulle vara idag!
Men man kan inte alltid få precis som man vill.
...och sommar är det ju faktiskt.

Jag vill förresten ha ett hus på en strand, så om någon har ett som dom vill ge bort, så tar jag gärna!

Och Anna-Lena, det är bara en som kanske har blivit såld vad jag har hört.
Ingen har hört av sig till mig men det var tydligen en som hade hört av sig till Soa.
Så det finns säkert kvar sen också!


Och slutligen är det någon som kan resten av texten till den här barnvisan?
Jag kan bara så här långt och jag blir TOKIG!:

-Kom in i mitt huuus, sa spindeln till fluuuugan,
och flugan steg iiin i den lustiga stuuugan,
och flugan steg in.

Den handlar om en fluga som blir inbjuden på middag av en spindel bara för att upptäcka att det var han (flugan) som var maten! Väldigt ödesmättad, makaber visa.

Kommentarer
Postat av: mamma

Stig in i mitt hus.... En rar barnvisa av Gullan Bornemark ;) Jag tror att den finns på cdn Min allra bästa kompis. Anita har den säkert.

2010-07-12 @ 21:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0