MEN KOM IGEN!

Nu är lägenheten i Umeå ihop städad på mina grejer och de är tryggt förvarade i ett magasin.
Flyttgubbarna var dock inte riktigt så effektiva som jag hade önskat, visst var dom duktiga och ganska snabba, men jag betalade per timme så när de kommer in och börjar gulla med hundarna och berätta historier så blev jag lite irriterad...
Sen när jag väl fått dom till att börja bära så kommer jag på dom att stå och prata i lastbilen och sen med att prata i telefon!
Gahhh!
Men det gick ju bra till slut och nu är nästan alla grejer ute, bara lite småplock kvar.
Synd bara att alla fönster blev flammiga när vi försökte putsa dom.


Dock så klargjorde jag för dom att döva kattungar bara duger till ormmat eller till att bli uppstoppade och om inte det är aktuellt så är det bara att begrava dom.

Det efter att en flyttgubbe berättat att en av hans bekantas katt fått kattungar varav en döv och den blev såld först och för fullpris, 500kr.
I bilen på väg hem kom ämnet upp igen när jag sa att jag inte kunde förstå varför nån skulle vilja betala 500kr för en död kattunge!

På tal om missförstånd så var jag och kollade på Brolle på stan igår, efteråt gick jag, Linn och Emma till godisståndet för Linn skulle köpa godis.
Vi stod och valde mellan de olika sorterna på godisremmarna när vi upptäckte att Hallonremmarna var blå/gröna!
Väldigt konstigt tyckte vi, så konstigt att Linn var tvungen att fråga varför.
Godisgubben svarade att det var för att de var gjorda på blåa hallon.
Va!? Blåa hallon!? Finns det blåa hallon!?
Jag höll huvudet kallt och sa, Nä! Men det är väl björnbär?
Nej nej, försäkrade oss godisgubben, det är blåa hallon!

Förstummade av denna nya information att det finns blåa hallon så köpte Linn en hallonrem under glada utrop från mig om att vi måste fara ut i skogen och leta efter blåa hallon! Och hur kunde vi helt ha missat att det finns blåa hallon!?
Efteråt när vi gått några steg därifrån lägger Emma lite fint fram: Insåg ni inte att han drev med er?


Imorse (eller vid elva kanske inte är "imorse") var vi och kollade på Emmas foderhäst!
Fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin var den!
En vit islandshäst, som hette nåt konstigt isländskt namn på o.
Så nu har jag kommit på att en häst kanske man ska ta och skaffa sig!

Sen när vi kom hem vid två gick jag och Linn och provade stans nyöppnade (tror jag) mackbar "Makkan".
Slutsats: Goda mackor men lite för dyrt, och skitdåligt att om man vill ha en stor macka så får man mörktbröd, vill man ha en liten får man vitt och inte på nåt annat sätt.



Och Rocky vann mot Mr. T, det trodde jag då verkligen inte, men jag tror att han kommer vinna i film nummer fyra också, så den behöver jag inte se.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Jag förstår att du blev irriterad på flyttgubbarna. Verkligen. Sån´t där beteende gillar jag inte!

(Man ska alltså vara med och kolla hur de arbetar HELA tiden).

Tror de att man gjord av pengar?

2010-06-13 @ 09:28:04
Postat av: mamma

Du saboterar mina skypemöten när du skriver så här roligt. Mina polare fattar inte varför jag skrattar åt PayPal...

2010-06-13 @ 20:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0