KÖRA BIL

Nu har jag varit ute och kört bil, alldeles ensam.
Jag körde och besiktade en leasingbil åt mamma och det gick bra, jag höll bara på att köra på en bil.
Sen när jag kom till bilprovningen fick jag gratis maskinkaffe, som jag satt och njöt av under tiden besiktningsgubben besiktade bilen.
Men sen när jag skulle fara ville dom ha nåt papper för betalningen, som jag naturligtvis inte hade med mig.
Så jag tog bilen och for därifrån så fort jag bara kunde!


Vilket inte var så fort eftersom när jag satte mig i bilen så märkte jag att besiktiningsgubben hade ställt om sätet och jag nådde knappt fram till pedalerna.
Så jag satt och ställde om sätet ett tag men sen när jag startade bilen så var jag fortfarande inte nöjd, utan justerade sätet en sista gång, vilket resulterade i motorstopp och att jag råkade slå till vindrutetorkarspaken så vindrutetorkarna satte igång.

Bilen höll på att rulla iväg men den knep jag fast med fötterna samtidigt som jag försökte justera stolen och få av vindrutetorkaren.
Men när jag (trodde jag) slog av vindrutetorkarna så satte vindrutetorkaren på bakfönstret igång istället.
Jag lyckades ganska snabbt att få av bakrutetorkaren men när jag försökte slå av framrutans vindrutetorkare så viftade den bara på fortare.
Så jag tog ett djupt andetag, fixade till stolen och lyckades sen tillslut stänga av vindrute torkaren.
Sen körde jag försiktigt därifrån och gladdes över att besiktningsgubbarna fått något att skratta åt.

Jag for tillbaka till Maskrosen där mamma jobbade och ringde till henne och meddelade papperssituationen.
Hon kom ut till bilen och jag skjutsade henne till Hjärtat (ett annat äldreboende) där hon hämtade en mapp med betalningspapper, sen skjutsade jag tillbaka henne till Maskrosen och sen for jag tillbaka till bilprovningen, nu utrustade med betalningsmappen!
Men när jag kommer fram så säger dom att det fortfarande är fel papper.

Så vidare for jag men nu till bilnord och där hade de då inga som helst problem med att byta 25 alkolåsblåsmunstycken mot ett betalningspapper.

Sen ringde jag mamma igen och for än en gång tillbaka till Maskrosen och hittade mammas kontor på första försöket och kastade mig upp på min cykel och lämnade alla betalningsproblem åt mamma.
Lämnade gjorde jag också det fina vädret för några sekunder efter att jag satt mig på cykeln så börjar det att regna.
Tur i oturen iallafalll att det inte började regna innan jag satt mig på cykeln så jag inte var tvungen att cykla hem med en blöt sadel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0