SKISSBLOCK

Nu har jag tagit kort på hela* mitt skissblock!!
Så nu har ni något att titta på, men kom ihåg att i princip alla inte är klara...
(*Nästan, jag utelämnade några fula små skisser)

Väldigt gammal (iallafall ett år) teckning.

En av de första teckningar som jag vågade färglägga.

Också väldigt gammal teckning...

...jag minns inte riktigt vad jag tänkte när jag ritade den men jag misstänker att jag ville prova på att göra slott.

När jag gjorde den här ville jag bara göra en fin bild men jag blev inte särskilt nöjd, men sen efter några månader bestämde jag mig för att göra om den och ritade dit den flygande figuren och gjorde om flickan.

Den här bilden diskuterade jag, min kusin och min mamma fram en dag när vi var ute i skogen.
Jag tror att alla hade en helt egen bild i huvudet, den enda gemensamma nämnaren var en flicka i en tjärn i skogen. Såklart blev det min bild eftersom det var jag som ritade den.
Fast ja... den överrensstämmer inte riktigt med min bild heller, inte än iallafall.


Och den här bilden gjorde jag för jag hade "na na na na nana nanananana whatever!" på hjärnan.
Och det är då en egen tolkning av "na na na na nana nanananana can't touch this!" ni vet.
Så den här bilden skulle alltså föreställa whateveret.. ...ja.

Och en till gammal bild, jag tror att jag gjorde den under en period då alla bilder jag gjorde blev fula.
Så jag tänkte: Äsch! Jag gör väl en ful bild då!
Men jag gillar den faktiskt..


Den här bilden gjorde jag bara för att träna mig i att färglägga med akvarell, har jag för mig.


Den här färgla jag för bara några dagar sen och jag har ingen aning om vad jag ska ta mig till med marken i bakgrunden och ytan i förgrunden...

Den här bilden hade jag en väldigt bra idé för och för en hel serie liknade bilder, men sen när jag började hade jag ingen inspiration och den slutade som nån wannabe "alice i underlandet" bild..
Men den här är nästan klar faktiskt! Tror jag..


Också nygjord, nästan färdig tror jag.
Den här gör jag till en tävling, men jag är inte säker på om bidragen måste vara digitala...
Jag har inte orkat kika efter.


Den här inspirerades jag till när jag låg i badet... Åh! Vad jag saknar badkaret!!
Vem kan leva med bara en dusch!?

Ja det var det!
Jag måste verkligen köpa mig ett bättre block, för det här är som sagt från mitt skissblock och det är inte gjort för att måla i.
Men det är det bästa jag har just nu, speciellet eftersom JAG, av någon väldigt DUM anledning, lämnade ALLA mina akvarellblock i Umeå!!! ARRGH!

Kommentarer
Postat av: mamma

ja det var riktigt dumt...?

2010-06-03 @ 22:28:00
Postat av: Emma Stenberg

Åh, vad fiiiiina. Jag gillar "alice i underlandet"- wannabeen!!:D Men du, skicka mig ditt kontonummer snart, så du får lite lön:D:D Ha det bra i Lycksele:D

2010-06-04 @ 11:29:32
Postat av: helena

du kan du Martina!! Mycket fina bilder!



Ses imorgon!

2010-06-04 @ 22:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0