20

Ja, så var det bara 20 minuter kvar på denna stora dag, 20, precis som min ålder.
20.... 20, 20, 20, 20...

Jo, 20 kan jag vara, 19 kändes konstigt, 20 känns bra faktiskt.

Men 16 tror jag att det var, det var en väldigt konstig ålder, jag tror aldrig att jag förstod att jag var 16.
Jag minns att det var någon som frågade mig hur gammal jag var och det var när jag hade varit 16 i minst ett halv år, och jag svarade utan att blinka:

-15.

...

-...nej vänta jag är ju 16.

Ja, lustigt hur en ålder kan kännas så fel, och lustigt hur en ålder kan kännas äldre eller yngre än vad den egentligen är.
Som 17, jag tycker att det nästan känns äldre än 18.

Nä nu måste jag sluta innan jag får åldersnoja.

Det har varit en bra dag, väldigt lugn och rofylld, med litet men trevligt sällskap och för alla som undrar vad som har hänt kan jag berätta, att jag har gått och blivit mamma!
Jajamensan, iallafall om man ska tro på buketten som jag fick ifrån "buketten".
För på lappen så står det "Grattis mamma!"


Dom är så söta mina små gullungar!

Haha, nä... buketten glömde bara det väldigt väsentliga "                                   " mellan "grattis" och "mamma"
Amatörmässigt av dom, men mamma ringde och vi redde ut det hela.
Jag har alltså inga barn, jag tycker ju att jag borde ha märkt av dom lite iallafall.
Men jag kom fram till att det var mammas sätt att visa att hon tycker att det är dags för henne att bli mormor.

Tack mamma, men jag tror att jag ska vänta med sånt i några år, men det känns ju bra att veta att du har försonats med tanken iallafall.

beforre

aftre

Åh, min fin fina tårta, den är till min son för den är BLÅ! Och blått är en killfärg!

Hahahahahahhahahahahhahahahahahhahahah! Sug på den ni!

Nä, allvarligt talat, bara så ni vet så ska mina barn ska få välja själva!
Vill mina döttrar ha rosa kläder, så ska dom banne mig få ha rosa kläder!

Så när jag står där och försöker övertala min dotter om att den blå mössan är ju så mycket finare! så kan ni ju säga till, eller iallafall harkla er eller nåt.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Härligt att se att någon mera än jag använder osthyveln som tårtspade.

En osthyvel är bra till mycket.

2010-03-12 @ 17:58:56
Postat av: Mariami

Grattis på födelsedagen!!

2010-03-12 @ 18:35:29
Postat av: mamma - den RIKTIGA!!

DU är för go, du. ...men jag tycker verligen inte att du ska ha brått att skaffa barn. Vänta gärna mera än bara några år, tycker jag.

2010-03-13 @ 22:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0