MONKEY SEE MONKEY DO

Idag har jag kommit på hur jag ska lösa alla mina bekymmer!
...
Iallafall en liten del av dem...

Jo, jag har kommit på att jag kan ju kombinera mina egna idéer med skolarbetet!
(..eller ja, vi får väl se om det fungerar när jag har lämnat in.)

Idéen som jag hade var "monkey see, monkey do" (som titel) och det jag tänkte med det var att göra en kvinna som sitter och försöker kopiera det hon sett i tidningar mm (precis som nästan alla faktiskt gör mer eller mindre) (Haha! Oj vad jag är samhällskritisk!)
Vi har en uppgift då vi ska göra ett rum med inspriation av mönstret som vi gjorde.
Så jag ritade upp bilden och försökte sen få in lite av mönstret och vågorna och färgerna och så...
Jag blev inte så väldigt nöjd.
Men det är ett rum och det är influerat av mönstret... Ja... vi får se vad läraren säger.

Mönstret
(Ja, som ni ser så hade jag inte fyra lika stora bitar så det blev en liten nödlösning).

Bilden

...och färgerna blev ju inte riktigt likadana (verkligen inte) men det skyller jag på att jag gjorde mönstret med akryl och bilden med akvarell!
Men sen så tror jag att jag ska lägga till några fler tidningshögar också, det blev lite lite tycker jag.

Kommentarer
Postat av: big

hon verkar en aning självcentrerad. jag tycker bilden var ganska tragisk... Och väldigt fin, bra jobbat!!

2010-03-22 @ 22:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0