MÖNSTER

Idag har gjort mönster!

Fast det blev ett ganska halvhjärtat försök till uppgiften.
Jag satt och laddade hela dan tror jag, sen när jag väl tog tag i det så satt jag och skissade på ett mönster länge länge, sen kalkerade jag av det flera gånger och sen delade jag in det i olika delar och sen gjorde jag det i olika färger ...
Inte riktigt vad uppgiften gick ut på, nä..
Uppgiften var att skissa tre olika mönster i blyerts, prova formationerna läraren demonstrerat och skickan in.
Inte massa olika färger och mycket arbete på ingenting.

Men medan jag satt och såsade så förstod inte tiden att den var tvungen att ta det lite lungt och vänta på mig, utan den bara sprang iväg och vips så var klockan tre och jag satt där med en trött hjärna och en (fruktansvärt) seg dator.

Tillslut så lyckades jag, efter många om och men, att redigera och skicka in iallafall två versioner och de blev riktigt bra om jag får säga det själv.



Se vad fint mitt mönster blev!
Jag kan se en fisk, en svan, ett lejon och en bagge.



Sasha är förresten inte så snäll som man kan tro.
Hon kan vara riktigt aggressiv ska ni veta, hon har bara tryckt ner det långt ner i det undermedvetna.
Men när hon sover! Då ni! 
Morrar och skäller och har sig.
Undrar vad hon drömmer.
Kanske drömmer hon om Julius kanske om Timo, kanske om att hon inte får vara med och leka, kanske om Hitler.

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag ser tydligt lejonet men inte de andra...

2010-03-02 @ 19:52:28
Postat av: Anna-Lena

Ett lejon och en becker.

2010-03-02 @ 21:19:49
Postat av: Britt-Marie

Martina, du är en stor begåvning! Så fina saker du gör! Och jag ser en snigel också! Är inte Sibylla ett fint namn på din barnboksfigur?

Lycka till!

/Britt-Marie

2010-03-05 @ 12:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0