SERENE

Nu har jag en ny blid färdig.

Och idag har det hänt, det som jag aldrig trodde skulle hända igen.
Sasha åt inte upp sin mat!
Förstår ni?
Hon måste ju vara sjuk eller nåt!
Usch jag gillar det inte!


Och jag är arg så arg!

Jag är så fruktansvärt arg på hela världen!
Jag vill bara gömma mig under sängen och aldrig komma ut och skrika och försvinna, för jag blir så fruktansvärt fustrerad över hur fruktansvärt lite jag kan hjälpa till.

För även om jag möjligtvis skulle lyckas lösa ett problem och rädda en hund eller en gris eller en människa så finns det tusentals andra som lider och plågas till döds samtidigt, som jag inte har en chans att rädda.

Och jag vet inte varför jag ens skriver det här för jag vet hur mycket jag hatar att läsa sånt här själv och det är nästan så att jag inte ens klarar av att skriva det.
För ju mer jag tänker på det desto mer elände kommer jag på och jag känner mig så fruktansvärt skyldig när jag inte gör nåt, när det finns andra som precis nu lider så fruktasvärt mycket att jag inte ens kan börja att föreställa mig.
Och det blir verkligen inte bättre av att jag bara sitter här och gråter.
Tacka vet jag okunskap, en dag ska jag bli tillräckligt stark för att kunna ta in hur hemskt det verkligen är, men jag är inte riktigt där än... inte på långa vägar.
Tänk om man visste precis hur allt låg till, i så fall borde hela västvärlden ha tagit livet av sig ungefär nu.
Jag vet iallafall att jag inte skulle ha orkat.


Ja, just ja, det var ju bilden också..
Jag kallar den Serene eller Relaxing Colors eller nåt liknande och den är gjord på ett vanligt A4 med akvarell och drawliner.

...verkligen inte en passande bild med tanke på vilka banor mina tankar går i just nu.

Usch jag mår dåligt när jag tittar på den.


Kommentarer
Postat av: serene... nä, irene

Jag bara älskar dina bilder och din nya stil!!

2010-03-20 @ 22:03:00
Postat av: mamma igen

Ingen klara av att veta allt elände och ingen begär att du ska fixa allt. Du är ju inte orsaken till allt elände heller... eller hur?

2010-03-20 @ 22:05:33
Postat av: B.

Man kan inte ensam förändra en hel värld och man kan inte lägga allt elände på en persons axlar, personen skulle ju ge vika under alla problem. Det som dock skulle lösa detta är att man inte får glömma sina medmänniskor... Genom att göra något litet för någon, kan det goda växa och bli större. Man kan inte göra godare än efter sina bästa förmågor.



Jag blev sugen att bada badkar... akta jag kommer hem till dig och badar badkar Oo'! Och jag gillar alla färger du använt dig av i din bild :D

2010-03-20 @ 22:19:33
Postat av: helena

åh så snygg bild!!!

2010-03-20 @ 22:55:25
Postat av: mamma

du! jag kom på VAD du kan - och det kan du mycket bra! Använda din konstnärliget för att göra världen bättre.

2010-03-21 @ 17:19:13
Postat av: Emma

Du är så sjukt bra på att måla Martina!!!! :D



Ingen kan göra allt, men alla kan göra något, och även om du bara reagerar så gör du mera än mååånga andra som inte bryr sig alls!



Kram på dig :)

2010-03-21 @ 19:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0