SJUKDOM OCH LIDANDE

...och klockan blev halv två idag igen.

Idag har jag inte gjort någonting alls!
Nä, nu ljuger jag, jag har gjort en lista över alla uppgifter som jag måste göra i veckan och sen har jag med stor omsorgt täckt över den med mackor, te muggar och oboy glas.
Jag har också gått omkring och hostat, nyst och snorat, och ålat omkring i datastolen för att jag inte orkat sitta still.

Haha! Jag är verkligen förkyld, jag gör stavfel som låter förkylda, som tex: nyt och orgat.
Ja, jag är ju för rolig!

För dom som inte visste det, alltså för alla förutom min moster Nita, så kan jag berätta att jag har gått och blivit sjuk, och jag skyller det på helgens bravader, alltså du som hostade, spottade, ja inte vet jag, snöt dig, i min drink, så var det inte okej! Inte det allra lilla minsta!
För nu är jag sjuk.
Ska jag skriva det igen? Ja det ska jag!
SJUK!
S-J-U-K!

Mamma! Mamma! Jag saknar min mamma!

Och vet ni vad, jag kunde ha varit ute och sprungit idag, det har varit så varmt och skönt, men nej då!
Och jag har fått lite (väldigt mycket) abstinens efter att ha läst min huritga kusins blogg.. så blä på dig!
Långt inne i min dimmiga, domnade och snorfyllda lilla hjärna så bor det en djuprotad och masochistisk liten fisk, så ursäkta om jag låter bitter, men det är jag.

Jag tror att jag längtar efter att göra grejer när jag vet att det inte finns någon risk att jag kommer att kunna göra dom.
Som på sommaren längtar man efter vintern och på vintern efter sommaren, men det förstås jag längtar alltid efter hösten, även på hösten.

Åh... hösten....


Och jag har gjort en ny målning, och den är skitsnygg (jag orkar inte vara ödmjuk, jag är sjuk, förresten är mitt ego oroväckande stort, vilket jag upptäckte en dag när jag såg på tv och började att kritisera de stora mästarnas konstverk och tänkte att det där skulle jag ha kunnat förbättra och det där skulle jag ha kunnat göra bättre... Ja, ribban är då inte för låg iallafall), fast jag orkar inte fota och redigera den nu, men jag kommer att göra det innan fredag iallafall eftersom den måste in till skolan.
Under tiden så kan ni roa er med att köpa alla mina andra tavlor.


Och inte fick jag fara till London heller, det var ju inte så roligt, men det förstås, jag är heller sjuk hemma och frisk i London, än tvärtom.

Äsch, vad jag överdriver! Så sjuk är jag verkligen inte, inte egentligen, men jag är öm på halsen, trodde att jag höll på att få en hjärtattack tidigare idag, mitt ben håller på att lossna och jag orkar inte sitta i datorstolen och det är jobbigt att sitta med datorn i sängen (+ att jag somnar hela tiden då och det är inte lätt att hänga med i handlingen om jag ser på nåt om jag sover!!)!!


SÅ! Nu känns det bättre!

Min blogg handlar verkligen till största delen bara om att jag klagar, eller hur?

Kommentarer
Postat av: big

det låter jobbigt att bemet håller på att lossna!!! Hoppas det inte gör det och att du snart visar upp den skisnygga bilden!

2010-03-10 @ 09:32:09
Postat av: Anna-Lena

Men flicka lilla. Gå och lägg dig, sov mycket och drick mycket. Varmt. Så att du tillfrisknar snart.

2010-03-10 @ 19:41:08
Postat av: mamma

Men lilla raringen. Du är då inte för sjuk för att vara rolig i din blogg.

...kritisera de stora mästarnas konstverk... Tror du inte att det är egot som håller på att sippra ut?

2010-03-10 @ 22:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0