TJINGELING

Idag har jag jobbat i hela fem och en halv timme!.. (Wow!)
..och gjort fina påskkort som jag delat ut till ett lyckligt lottat fåtal, vi får se hur många fler jag hinner ge till i år.

Sen gick jag hem och tog ut Sasha på en promenad och gick tills jag kom till Narnia tror jag (Ersboda! Detta mystikernas förtrollade land!), för jag hittade en smal stig som inte var bredare än min sko är lång (men det var tydligen en cykel och gångstig... om vi säger så här: Jag skulle hemskt gärna vilja se någon försöka cykla på den stigen, jag måste ha sett tillräckligt rolig ut när jag försökte springa på den...) och den följde jag rakt ut in i den mörka skogen i en evighet tills den tog slut och helt plötsligt var jag ute på landet.
Men tydligen kan det inte ha varit Narnia det måste ha varit gamla Ersboda-vägen jag kom ut på, vid Vadaforsen, om jag ser rätt på enirokartan...

Sen när jag kom ut från Narniastigen så sprang jag hela vägen hem!
Säkert flera hundra meter!

Nä, nu ljuger jag... jag sprang en bit sen svängde jag av och gick till kvartersvärden och klagade, sen gick jag hem.
Så nu kanske vi äntligen får nya tapeter!

Men jag glömde klaga på att man inte kan skruva reglaget i duschen till kallvatten.
Så om man vill vara fin så får man lida pin, för i våran dusch blir man skållad.

Kommentarer
Postat av: mamma

Men varför klagar du på kvartersvärden för att stigen är så smal?

2010-03-31 @ 19:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0