VUXEN

Jaaaa...
Jooo... Jag känner mig genast mycket vuxnare!
Haha! Spännade, ska bli roligt att prova på det också.
Nu borde jag sova, men jag är inte särskilt trött...
Jag har varit färdig att gå och lägga mig nästan hela dan (alltså trötthetsvis) men nu när jag går och lägger mig så blir jag ju såklart pigg.

Jag tror att det var för att jag lyckades snyta bort ganska mycket snor så min hjärna fick väl en syrechock, för nu kan jag andas genom ena näsborren! Halleluja!

Åh! En till historia!

Det var en gång en Martina som pratade med sina vänner om att vara täppt i näsan.
Då säger vän Benjamin att man oftast bara använder ena näsborren och är täppt i den andra för att minska nötningen på dom (typ).
Alla provar då om de var täppta i ena näsborren och hör och häpna! Det var dom!

Ja en sån saga, och som de flesta sagor så är slutet taget ur luften, fast jag tror att det faktiskt var så.
Men ni vet ju hur det är, minnet börjar att svika på gamla dar.


Nä nu tror jag att det är dags för historiens första hiss och diss! (här iallafall)

Hiss: När man lyckas snyta sig så att precis lagom snor far ut, inte så lite så att man fortrarande är täppt och inte så mycket så att det börjar att bränna i näsan.
Diss: När man snyter sig men blir ännu mer täppt!


Jag tror att jag måste göra en ny kategori som heter "snor och snor relaterat"..


...och kanske en som handlar om bajs också.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Detta är dagens sanning. Man andas mera och lättare genom den ena näsborren. Näsborrarna byter av varandra...

Om du är förkyld och är täppt i den ena näsborren (t.ex höger), så ska du ligga på vänster sida. Då kommer så sakteliga den högra näsborren att öppnas. Eftersom den befinner sig högre upp än vänster, och luft stiger ju uppåt.

Du kan bli täppt i vänster i stället... men då är edt ju bara att vända sig, så fixar du det...

Bra va? Lätt som en plätt somnar du.

2010-03-11 @ 16:56:30
Postat av: mamma

du är rolig du

2010-03-11 @ 21:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0